მთავარი » 2011 » სექტემბერი » 22 » შინაომის მიზეზია ცოდვა - წმ. იოანე ოქროპირი.
2:05 AM
შინაომის მიზეზია ცოდვა - წმ. იოანე ოქროპირი.


საიდანაც ცოდვა იღებს სათავეს, სასჯელიც იქიდან გად-

მოგვიჭერს მათრახს. დავითმა სხვისი კუთვნილი კრავი

თავის სახლში შეიყვანა, მისი მწყემსი კი მოკლა. კრავმა მა-

ლევე დაუწყო რქენა პატრონს მისივე სამკვიდრებელში. და-

ვითმა სხვის საცხოვრისში დათესა განხეთქილება, საკუთარ

სახლში კი ომი აღიძრა მის წინააღმდეგ.

ურიას მოკვლისა და მისი ცოლის მოყვანისთვის დავითს

აუმხედრდა საკუთარი ძე. ისმინე, რა უთხრა მას ღმერთმა ნა-

თან წინასწარმეტყველის პირით: აწ ნუ განეშორებინ მახÂლი

სახლსა შენსა უკუნისამდე ჟამთა. შენ მახვილით გააპე სხვისი

სახლი, მე კი შენ განგიმზადებ მახვილს შენივე სახლში: აჰა,

ესერა, სახლით შენით აღვადგინო ძÂრი შენ ზედა (2 მეფ. 12:7-

11).

მაგრამ ერთი საკუთარ თავთანაც გამოი-

ძიე _ სიჭაბუკის წლებში ვინმე დედაკაცის მიმართ რაიმე

უკეთურება ხომ არ განიზრახე? და თუ ასეა, აი, იმ დედაკაცის

შეურაცხყოფისათვის სამაგიეროს დედაკაცივე გიხდის და სხ-

ვის მაშინდელ იარას დღეს შენი საკუთარი ცოლი წამლობს.

მართალია, ის გაუცნობიერებლად იქცევა ასე, სამაგიეროდ,

ეს უწყის მკურნალმა _ ღმერთმა და ზემოქმედებს შენზე შენი

ცოლის _ ვითარცა მახვილის _ საშუალებით. მახვილი ვერ

ხვდება რა როლი აკისრია, მაგრამ ეს იცის მკურნალმა; მარ-

თალია, ვერც მძლეველი ცოლი და ვერც ძლეული ქმარი ვერ

აცნობიერებენ, რატომ ებრძვიან ერთმანეთს, მაგრამ ღმერთს,

როგორც მკურნალს, არ გამოეპარება _ რა არის მათთვის სა-

სიკეთო. ის, რომ ავი ცოლი ქმრისთვის სასჯელია ცოდვათა

გამო, ადასტურებს საღვთო წერილი: მისი სიტყვების თანახ-

მად, ცოდვილ ქმარს ეძლევა ავი ცოლი (იხ. ზირ. 26:3-9), რო-

გორც ცოდვით აღძვრათა გამანადგურებელი მწარე წამალი.

შვილთაგან თავდასხმებიც რომ სასჯელია ცოდვათა გამო,

ამის მოწმე გახდა დავითი, ურჯულო კავშირისათვის თავისი

ძის _ აბესალომის _ მიერ დევნული. ძმები ემტერებიან ძმებს

და მიზეზი აქაც ცოდვაა, ამას ადასტურებს მსაჯულთა წიგნი.

როცა ძმები შემოგიტევენ, მათ ნუ დაემდურები, საკუთარ თავს

დააკვირდი და ზედმიწევნით გამოიძიე, რა ცოდვებს გამო გად-

აგემტერნენ ისინი. ზოგჯერ ამგვარი თავდასხმა მარტოოდენ

საკუთარ ცოდვათა გამო არ ხდება. მაგალითად, იოსები, რომ-

ლის მიმართაც ძმების მტრობის მიზეზი მისი ცოდვები არ

ყოფილა; არც იობი ითმენდა ცოლის საყვედურებს საკუთარ

ცოდვათა გამო. მაგრამ მაინც ადამიანთა უმრავლესობისთვის

სახლეულის გადამტერების მიზეზი საკუთარი ცოდვებია. მათ

გამო ზოგჯერ მეგობრები მტრები ხდებიან, უწინ მოყვარულ-

ნი ურთიერთს სიძულვილით განეშორებიან. ეს იმიტომ, რომ

ღმერთი მისთვის ცნობილ მიზეზთა გამო დაუშვებს ასეთ ურთ-

იერთდაპირისპირებას. ეგვიპტელთა შესახებ ფსალმუნში წე-

რია: გარდააქცია გული მათი მოძულებად ერისა მათისა (შდრ.

ფს. 104:25). ღმერთი არ დაუშვებდა ამგვარ სიძულვილს, ეგ-

ვიპტელთა ადრინდელი ურთიერთსიყვარული მანკიერი რომ

არ ყოფილიყო. ამგვარი სიყვარულით წარწყმედილს სწორედ

უფლისგან დაშვებული სიძულვილი მისცემს ბიძგს სათნოე-

ბითი ცხოვრებისთვის. მონებიც და ქვეშევრდომნიც ხშირად

უწყობენ ამბოხს თავიანთ ბატონებს მათი ცოდვების გამო. ყუ-

რადღება მიაქციე _ სანამ ადამმა ცოდვა არ ჩაიდინა, მას მხ-

ეცებიც ემსახურებოდნენ და მორჩილებდნენ; ისიც სახელებს

არქმევდა მათ, როგორც თავის მონებს; ხოლო ოდეს თავი

წაიბილწა ცოდვით, ცხოველებმაც ვერ იცნეს იგი _ ყოფილი

მონები მტრად მიეკიდნენ. ეზოს ქოფაკი ემსახურება მას, ვინც

აჭმევს _ მისი ეშინია და მის დანახვაზე ძრწის. მაგრამ თუ

უცებ თვალს მოჰკრავს მის გამურულ ან ნიღაბაფარებულ

სახეს, დასაგლეჯად ეცემა, როგორც უცხოს. ასე დაემართა

ადამსაც: სანამ წმინდად ინახავდა ღვთის ხატად შექმნილ თა-

ვის სახეს, მანამდე მხეცები თვინიერად ემორჩილებოდნენ;

ხოლო როცა ურჩობის ჭუჭყით გაისვარა, პირუტყვმაც ვე-

ღარ იცნო და უცხოსავით გადაემტერა. მაშასადამე, მონათა

ამბოხიც ცოდვათა საზღაურისგებაა. მართალი იყო დანიელი

და ლომებმაც ცნეს მისი მეუფება; მათ დაინახეს, რომ ის არ

იყო ცოდვასთან წილნაყარი და არც დასაჯეს. მაგრამ როცა

შესცოდა, იცრუა წინასწარმეტყველმა, იგი გზად შემოყრილი

ლომის მსხვერპლი გახდა (იხ. 3 მეფ. 13:24). სიცრუით შემ-

წიკვლული ლომმაც ვეღარ იცნო, წინააღმდეგ შემთხვევაში

წინასწარმეტყველს არ იუცხოებდა და პატივსაც მიაგებდა.

რაკი მასში ცრუწინასწარმეტყველი დაინახა, უცნობად მიიჩ-

ნია და თავს დაესხა _ მეუფემ იცრუა და მონამაც უარყო მისი

მეუფება!...

მაგრამ რა მოსატანია შინაური უბედურებანი, როცა ჩვენთ-

ვის ყველაზე მახლობელი და საყვარელი _ ჩვენი სხეულიც

ზოგჯერ მტრად გვეკიდება; როცა ცოდვას ჩავიდენთ, იგი სა-

მაგიეროს ცხელებით, სხვა სნეულებებითა და ტანჯვით გვიხ-

დის. თუ დამონებული ხორცი დასჯის მეფედ ქმნილ, მაგრამ

შემცოდებელ სულს, ეს იქნება არა მისი სურვილი, არამედ

მოვალეობა. ამას ადასტურებს ქრისტე, რომელმაც განკურ-

ნებულ განრღვეულს უთხრა: აჰა ცოცხალ იქმენ, ნუღარა

სცოდავ, რაÁთა არა უძÂრესი რაÁმე გეყოს შენ (ინ. 5:14).

მაშ. ძმანო, რაკი შევიტყეთ, რომ სახლეულთან, ახლო-

ბლებთან თუ მონებთან ომისა და ხორციელ სნეულებათა

მიზეზი დიდწილად არის ცოდვები, აღმოვფხვრათ ეს სათავე

ბოროტებისა!

საუბარი მე-3 ფსალმუნზე
კატეგორია: მამათა სწავლება | ნანახია: 883 | დაამატა: Barbare | ტეგები: წმ. იოანე ოქროპირი. | რეიტინგი: 0.0/0
სულ კომენტარები: 0
სახელი *:
Email *:
კოდი *: